Thursday, March 23, 2006

Where did all the good men go?


Varför görs det ingen MacGyver nuförtiden? Eller Magnum? En serie med en huvudperson, som inte är en sitcom, dramedy eller har en kvinna i huvudrollen. 80-talet var ju späckat. Vem kan till exempel glömma Frank Buck i ”Uppdrag Singapore”. Eller Jake Cutter i ”Jakten på guldapans hemlighet”. Inte jag uppenbarligen. OK, de sista exemplen är ju mer historiska äventyrsserier och ingen av dem har en titel som är densamma som huvudpersonens namn. Men ”Rockford” funkar.

Och, nej, ”Kevin Hill” räknas inte. Advokater går bort. ”House” kanske? Nja, sjukhusserier är alltid ensemblebaserade.

2 Comments:

Blogger Måns said...

House är ju ganska mycket centrerat till, ja House, men visst är det en ensemble också.
Precis som Veronica Mars! (Du måste börja kolla...)

Thursday, March 23, 2006 9:34:00 PM  
Blogger Andrea said...

Idag valde jag bort att spela in VM... Men jag ska ju låna boxen av er och titta "pah rihktight".

Jag antar att man kanske kan se Magnum som en ensemble. Eller? Alla serier där huvudpersonen gör en voiceover tycker jag räknas som a one man show ändå.

Thursday, March 23, 2006 11:12:00 PM  

Post a Comment

<< Home