Friday, October 21, 2005

Malarianoja

Var och vaccinerade oss inför resan i onsdags. Då kom förstås frågan om malariaprofylax eller ej upp. Tydligen ska man käka Lariam i Kambodja och Laos. Vilket jag inte vill alls. Främst för biverkningarna, och ja, jag vet att det är "en myt" och yada yada, men jag skulle ändå lyckas framkalla hallucinationer och sömnproblem på psykosomatisk väg, bara för att jag skulle veta om att jag åt Lariam. Så gårdagen spenderades på Internet med att försöka hitta nån som säger att man inte behöver att dom. Man kan ju käka Malarone oxå, men det kostar tydligen multum.

Men så kom Kejt med lösningen. Hon skaffade sin profylax i Vietnam, fick en sort utan psykoverkan mycket billigare än här. Så nu ska vi fixa malariamedicin på plats i Bangkok, man måste ju faktiskt inte göra allt hemma i Sverige.

3 Comments:

Blogger Sporty Spice said...

Nu har även jag hittat din blogg! KUL!

Sunday, October 23, 2005 6:43:00 PM  
Blogger Andrea said...

ja, den har varit lite hemlig ett tag. var tvungen att starta lugnt...

Monday, October 24, 2005 3:07:00 PM  
Blogger malin said...

Jag är tveksam till om det behövs ändå. Man kan ju få malaria trots att man äter medicin eftersom det kan vara en annan stam malaria. Hör hur folk gör lokalt.

Tuesday, October 25, 2005 5:48:00 PM  

Post a Comment

<< Home