Friday, November 11, 2005

Magknip

Fick ett samtal från Svenska Bostäder:

- Du vill hyra ut din lägenhet i andra hand, stämmer det?
- Eh... jaaa... *omedelbar hjärtklappning*
- Du ska åka på utlandsresa?
- Jaa... *sus i öronen*
- Vad ska du göra? Ska du plugga eller jobba?
- *tänker febrilt* Jo, alltså jag är ju frilansande journalist, så... jo, det kan nog bli en del jobb. (eh, va? frilansande journalist? moi?)
- Jaha.
- Ja, josåatteh...*skit skit skit*
- Så om det händer något så ska du skriva?
- Ja, precis!
- Ja, men tack då. Hej då!

Eh, va fan! Tack för den panikattacken! Jag är ungefär lika rädd för bostadsbolag och hyresvärdar som en frilansande journlist (alltså inte jag) är för Skattemyndigheten. Vet inte varför. Eller kanske för att när jag en gång i tiden ville hyra ut min mormors lägenhet som jag ärvt och alltså ägde, var det ett helvete eftersom bostadsrättföreningsjävlaordföranden var ett psyko. Så nu skiter jag på mig bara det kommer ett brev från Svenska Bostäder. Vilket är lite jobbigt eftersom de skickar ut en hyresavi varje månad...

Dagen efter damp det ner ett godkännande på min önskan att hyra ut... Som jag knappt vågade öppna...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home