Saturday, January 27, 2007

Afrikanska masker...


De första veckorna i Afrika hade jag inget annat än förakt för alla nötter som släpade runt på afrikanska masker. Varför vill man ha en sån på väggen hemma tänkte jag? Två månader senare var jag så (håller nu upp tummen och pekfingret framför mig och måttar cirka tre centimeter) från att köpa masken på bilden. Den nådde mig till naveln när det stod på marken, kostade 400 kronor och vägde 5 kilo. Såå nära. Istället köpte jag en hälften så stor, lite trasig för 60 kronor som naturligtvis hänger på väggen i hallen. Men än i dag ångrar jag att jag inte köpte den här...

Däremot föraktar jag fortfarande de som släpar hem snidade giraffer från Afrika.

Labels:

1 Comments:

Blogger malin said...

Jag har en jättefin snidad giraff från Afrika hemma. Så det så ;)

Thursday, February 01, 2007 9:08:00 AM  

Post a Comment

<< Home