Thursday, June 21, 2007

Tack för det Silverfisken!

Häromdagen tog jag ett teknik-kliv och lärde mig hur RSS funkar. Eller snarare, HUR det funkar hade jag typ fattat, men nu lade jag upp en ehh... RSS-läsare? Och några prenumerationer. Allt bara för att jag läste alla sura kommentarer på Silverfiskens blogg om att han flyttat till Metro och att de inte har någon RSS. Då blev man ju lite nyfiken till slut. Så nu läser jag alla bloggar på RSS, utom just precis hans blogg... Men jag har hört från säker källa att även Metro ska fixa RSS. Man kan ju, om man som jag är en gnällig jävel, tycka att det är något man borde tänkt på direkt...

Men lite fult och trist är det på RSS. Alla konstnärliga blogg-ambitioner faller liksom platt.

3 Comments:

Blogger malin said...

Men man kan läsa så många bloggar så himla lätt!

Friday, June 22, 2007 1:21:00 PM  
Blogger Sofia said...

Ehhh, jag är visst lite efter. Vad är RSS?

Tuesday, June 26, 2007 3:14:00 PM  
Blogger Andrea said...

RSS är väl snarast som en sorts prenumeration på bloggar. Så fort någon gör ett inlägg så får man upp det i sin Google Reader, eller vad man nu använder. Det funkar säkert på annat än bloggar, men det är det jag använder det till.

Dessutom är nog Malin bra mkt bättre på det här än jag!

Friday, June 29, 2007 11:33:00 AM  

Post a Comment

<< Home