Tuesday, October 25, 2005

Nu är det klippt

Klippte mig idag på Moc. Eller heter det MOC? Ligger i "trendiga SoFo" i alla fall. Det är en sån där frisörsalong där alla frisörer ser helt mysko ut i håret. Typ uteliggarmysko. Och så har de helrätta kläder från små butiker i SoFo. Känner mig helt out of place där... Men jäklar vad välklippt man blir. Inte för att mitt hår är särskilt spännande, men tjejen lyckades i alla fall hålla på i över en timme med att toppa det. Kamma, mäta, klippa. Och så igen. Och igen. Helt klart värt 450 spänn. I tid åtminstone.

Sedan gick jag hem och åt havregrynsgröt till lunch. Förvillande mättande, efter 30 minuter på Metro, dvs 15.30 var jag TOKhungrig. Verkligen tok-muller-i-magen. Suck.

6 Comments:

Blogger Sporty Spice said...

Att klippa sig är ett underskattat nöje. Själv går jag hos Darren på DOM (tydligen ska frisörsalonger heta något på tre veraler idag). Han tvättar, klipper, konsulterar, bjuder på god latte, klipper lite till, torkar, pratar, klipper lite till, fönar och fixar och klipper lite till. Lovley!

Havregrynsgrötstips. Välj fullkornsvariant. Mättar bättre. Lägg i bitar av torkade aprikoser. Välj hela äppelbitar istället för sylt. Ät en fullkornsmacka med ägg och makrill i tomatsås till. Mums!

Tuesday, October 25, 2005 5:14:00 PM  
Blogger malin said...

Själv klipper jag mig hos mamma. Aldrig mer en frisör efter det förra debacklet.

Tuesday, October 25, 2005 5:44:00 PM  
Blogger Sporty Spice said...

Aldrig mer frisör? Det är som om jag skulle säga aldrig mer pt. Gå till Darren Malin. Du kommer inte bli besviken. Han är dessutom britt så ni kan ju snacka London eller vad det nu är man pratar med britter om.

Tuesday, October 25, 2005 7:26:00 PM  
Blogger Andrea said...

Det var fullkornshavre jag använde... Och hade jag haft ägg, bröd och makrill hemma hade jag garanterat spolat gröten. Men tack för tipset ändå!

Tuesday, October 25, 2005 7:43:00 PM  
Blogger Andrea said...

Måste oxå säga att jag håller med Malin, jag har haft några klippdebacler, särskilt utomlands. Så nu tycker jag mest att det är en plåga att gå och klippa sig.

Tuesday, October 25, 2005 7:44:00 PM  
Blogger Sporty Spice said...

Jag säger bara en sak. Darren.

Tuesday, October 25, 2005 11:22:00 PM  

Post a Comment

<< Home