Tuesday, November 29, 2005

Snö är fint

En dag som idag är snö fint. Lagom kallt, inget slask, blå himmel och sol. Snö på träden och taken. Fint. Igår när snön föll var en ful dag. Upptäckte att mitt krångliga öga - det som jag stack en plastgaffel i en dag i våras - inte alls gillar att det snöar små kristalliga flingor. Eller snöar, blåser ner snarare, blåser rakt in i ögat, rakt på ärret på hornhinnan som säger aj. Skulle sluta med att jag fick gå runt med skidglasögon hela vintern. Om jag inte åkte bort vill säga. Eller kanske en piratlapp.

3 Comments:

Blogger malin said...

Vi kan bilda klubb. Mitt onda öga är nu argt för att det är så torrt inomhus.

Jag fick rådet av Globens ögonklinik att testa tårsubstitut.

Wednesday, November 30, 2005 1:29:00 PM  
Blogger malin said...

Det funkar faktiskt. Svider när man droppar i det, men gör att ögat inte känns efteråt!

Thursday, December 01, 2005 11:13:00 AM  
Blogger Andrea said...

Ok, jag ska ta med en burk/tub/förpackning till Asien. Vet inte hur Ögat kommer reagera på luftfuktigheten, bara jag själv dricker nog med vätska ska det nog gå fint.

Thursday, December 01, 2005 11:58:00 AM  

Post a Comment

<< Home