Thursday, April 20, 2006

Dr Asshole visar sitt rätta jag


Dr Karev, eller Dr Asshole som Hannah kallar honom, fick verkligen upprättelse i dubbelavsnittet av "Grey's Anatomy" i tisdags. Först var han förstående familjemisshandelsoffer och sedan charmig Izzie-flirtare. När han dessutom var den ende som verkligen frågade Meredith hur hon mådde efter att hennes mamma kommit in med eventuell levercancer och definitiv Alzheimers så blev han min favvo. Extra plus: att han rodnade när Meredith retade honom för Izzie.

Även Dr George växte. Han räddade kvinnan som skulle tömmas på organ, gjorde the right thing med sjuksyrran han dejtat och agerade Thatcher Grey. Myskillen!

Dessutom gillar jag som fan att Allison Shephard visade sig vara en bra människa och inte fru-häxan som man "ska" hata. Och att hon och Derek har lika mycket chemistry som han och Meredith, fast annorlunda, som det skulle vara eftersom de är gifta. Iofs en av de saker jag gillar bäst med serien, just att alla har sån chemistry. Meredith och Derek, Derek och Allison, Burke och Christina, Karev och Izzie, George och sjuksyrran, Meredith och Christina... Det är bara stentrista Richard som inte funkar med någon.

För första gången på länge har jag önskat att det var dvd-boxen jag satt och tittade på...

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

För oss som inte inte gillar att se på läkarserie 1203 i ordningen vill läsa om något annat också...

Vad hände med kändistrenden på Macdonalds?

Thursday, April 20, 2006 3:36:00 PM  
Blogger Andrea said...

Kändistrenden på McDonalds dog liksom de flesta trender ut. Nu är det trendigt med läkarserier.

Thursday, April 20, 2006 4:56:00 PM  
Blogger Hannah said...

Vet du vad jag tror? Att Richard har haft ihop det med Merediths mamma. Snacka om chimstry...

Box finns att köpa. Köp!

Thursday, April 20, 2006 10:09:00 PM  
Blogger Hannah said...

Chemistry.

Thursday, April 20, 2006 10:10:00 PM  

Post a Comment

<< Home