Tuesday, October 24, 2006

Månadens inlägg

Förra helgens London-resa gjorde mig glad. Trodde att jag inte gillade London längre efter förra sommarens endagsbesök när jag liksom alla andra i juli-bombernas anda promenerade överallt. Att jag inte trivdes berodde förstås inte på själva promenerandet, det var liksom bara stort och störigt där jag alltid tyckt att det var storstadsunderbart. Då hade jag hängt i Ipswich och Norwich och gillat småstadscharmen (obs, det var mitt i sommaren! Jag har inte blivit knäpp.) Den här gången bodde jag hos kompis i Clapham och blev kär i "förorten". Det där som är bra med riktigt STORA storstäder, det går lika bra att stanna kvar utanför city. Roliga affärer, sköna barer, trevliga restauranger, men utan galet trafikkaos. Att det var 19 grader mitt oktober och inte regnade en droppa hjälpte ju förstås.

Inför NY-besöket måste ju sägas att det gör ju inget att precis att Advokaten bor ett kvarter från Central Park och Broadway...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home