Wednesday, August 30, 2006

Knäpp, jag?

Synchronicity 1:

För 6 år sedan jobbade jag en kort tid på en tidning som sedan lades ned. Ganska länge sedan alltså.
Inom tio dagar i augusti träffar eller läser jag om 4 av de personer som jag jobbade med där.
Personer jag inte träffat/läst om på flera år.
Spooky.

-- jag skriver synchronicity mest för att jag det låter flashigare än slumpen --

Synchronicity 2:

Min sambo fyller år 11 september.
Inte världens härligaste dag att fira på.

1973
Vi kan börja med militärjuntans övertag i Chile. Augusto Pinochet störtar Chiles president Salvador Allende.
M föds.

1978
Ronnie Peterson, den mest älskade svenska Formel 1-föraren nånsin kraschar och avlider.
M fyller 5 år.

2001
Terroristattackerna mot World Trade Center och Pentagon chockar en hel värld.
M äter tårta.

2003
Utrikesminister Anna Lindh avlider på morgonen efter ett knivöverfallet dagen innan.
M fyller 30 år...

Som grädde på moset:

2006
Klamydians dag...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home