Friday, June 09, 2006

Veckans, nej månadens, nej årets bästa inköp



I tre år har jag letat, ända sedan jag kom hem från ett år i Australien med deras billiga juicebarer. En riktig juicepress eller råsaftcentrifug som det så sexigt heter på svenska. En sån som sväljer hela äpplen på två sekunder, tuggar i sig morötter som en flismaskin och fixar sånt där mumsigt cappucinoskum på toppen av juicen. I höstas hittade jag den till slut på John Wall, Philips hade till slut gjort en för svensk marknad. För ringa 1495 spänn... Det var inte pengar jag kunde motivera några veckor innan långresan till Asien.

I onsdags, på dagen tre månader efter hemkomsten, hade jag äntligen tjänat ihop till detta underverk. Tjänat ihop mentalt alltså, tre månader av hårt jobb förtjänar en lyxig kökspryl. Ahh, the bliss! Premiären blev hälften apelsin, hälften morot, min favvo. Så färskt att man känner hur kroppen jublar för varje klunk. Igår, tre gröna äpplen, ett rött äpple, en apelsin.... fruktorgasm.... Imorgon ska jag köra gurka, selleri och kanske lite persilja. The sky is the limit.

M som älskar tomatjuice köpte tre kilo tomater... Kan Färsk Bloody Mary bli sommarens drink?

3 Comments:

Blogger Sofia said...

Och jag som trodde att min ergonomiska minidammsugare från Electrolux var årets inköp... jag får väl önska mig en juicepress också då...

Friday, June 09, 2006 2:49:00 PM  
Blogger Hannah said...

Jag vill komma och smaka. Tomatjuice låter bra. Och vad sägs om nåt med typ ingefära? Är inte det nyttigt?

Saturday, June 10, 2006 12:20:00 AM  
Blogger Sporty Spice said...

Jag vill bli bjuden på jos-fest!

Monday, June 19, 2006 3:27:00 PM  

Post a Comment

<< Home